pátek 8. března 2013

River Phoenix



Video od fanynky k jeho nedožitým 37. narozeninám
 
 
Konečně jsem dokoukala Souboj, kde hraje River vojáka, který odjíždí do Vietnamu a noc předtím mají soutěž ošklivek. Voják, který přivede nejošklivější holku na večírek, vyhrává bank. Ale Rose, kterou si Eddie vybere, mu trochu změní pohled na věc.
Zvláštní křehký film a Lili Taylor opravdu, opravdu není ošklivá. Má krásné oči a zvláštní kouzlo.
 
Ještě se chystám na Running on Empty, kde River hraje talentovaného pianistu. Za tuto roli byl v necelých sedmnácti nominovaný na Oscara. Viděla jsem rozhovor, kde se před ním moderátorka skláněla, protože ačkoliv na piano hrát neumí, naučil se tak dokonale prstoklad, že by to nikdo nepoznal a věděla o čem mluví, protože se zúčastnila několika klavírních soutěží (asi jako divák nebo komentátorka).
 
Na konci Stůj při mně, kdy se otáčí a my víme, že ho vidíme naposledy, je to pokaždé stejně bolestné, když známe jeho osud.
 
Dívky po něm šílely, kritici vychvalovali. Stačil pohled do očí, jeho roztomilý nos, úsměv, jeho typické zamyšlené zamračení a byla jsem ztracená.
 
Občas se mi pro něj chce brečet. Zemřel v roce 1993 na předávkování drogami. Bylo mu 23 let. Nejsmutnější je, že u toho byla jeho sestra a jeho mladší bratr Joaquin Phoenix. Jeho nejlepší přítel Keanu Reeves se z jeho smrti psychicky zhroutil, přestal brát drogy. Díky Riverově smrti se dal dohromady i Johnny Depp, protože River zemřel před jeho klubem, kde se daly drogy běžně sehnat, za což si to  Johnny hodně slíznul.
 
Letos to bude dvacet let co zemřel a stále má nové a nové fanoušky. Je to neuvěřitelné a dojemné. Jaký by byl dnes, kdyby nezemřel? Zapadla by jeho hvězda, nebo by se stal zpěvákem?  Na tyhle otázky odpověď nedostanu. Někdo má asi v osudu zemřít mladý a potom žít navěky ve svém odkazu a v paměti a srdcích lidí.

2 komentáře:

  1. Ach, River, též moje srdcová záležitost... I když jsem se k němu dostala přes Joaquina, kterého mám přece jenom o chlup radši. A naprosto souhlasím s poslední větou. Kdo ví, kam by ho osud zavál, ale myslím, že i tak ho zavál tím správným směrem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně někdo, kdo zná Rivera. Jupí.

      První film s Riverem, který jsem viděla byl Stůj při mě. Moje srdcovka. A to jsem ho viděla v němčině, protože ho vysílali v Německu. Tenkrát jsem ani neznala jména herců, až na Wila Wheatona, do kterého jsem byla zabouchlá. :)

      A filmy s ním jako Mé soukromé Idaho u nás začali dávat až po jeho smrti v nočním filmovém klubu na čt2.

      On se skutečně proměňoval s každou rolí. Byl neuvěřitelný.

      Vymazat