pátek 13. září 2013

Tip co číst dětem : Birlibán - Eduard Petiška


Na knižní databázi jsem na ni narazila úplnou náhodou a podařila se mi koupit za pár korun.
 
Birlibán je malý chlapec, který zlobí, vyvádí lumpárny a jedné se noci se vydá se svým oživlým maňáskem zajíčkem Janečkem do Maňáskova, aby zajíčkovi opravili ucho, které mu Birlibán ve vzteku utrhl, zahodil na zahradu a pak ho nemohl najít.
 
V záhadné krajině navštíví Bonbónovice, Nepořádnickou Lhotu, Lenošindu a Neposluchov. Birlibán se na chvíli Janečkovi ztratí a bude se muset vypořádat s liškou, která má zálusk na Janečka. Drobek s Beruškou si představují, co by dělali na Birlibánově místě. Ještě s žádnou postavou z knížky se tak neztotožnily.
 
Je to úplně první knížka, u které moje děti prosí, abych četla každý večer aspoň dvě kapitoly a je jim líto, že třetí budeme číst až další večer. Za mě pět hvězdiček z pěti.

2 komentáře:

  1. S Birlibánem opatrně - moje mamka ho jako malá milovala a nechápala, proč jí ho její mamka (moje babička) odmítá číst. Jakmile mohla, přečetla mi ho taky a byla nadšená, že se mi líbí stejně tak moc, jako se líbil jí. Jenže brzy taky pochopila, proč ho babi tolik nesnášela. Chtěla jsem ho od té doby číst pořád dokola - doteď si pamatuju, jak mamka zoufale vyla a vrčela, kdykoliv jsem se na ní s Birlibánem vytasila.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho jako malá vůbec neznala a přitom jsem přečetla v knihovně, co se dalo.

      Tak děcka zatím pořád chtějí něco nového, ale víckrát zatím chtěly číst Krysáky.

      Vymazat