pondělí 4. listopadu 2013

Filmové děsy mého dětství

Večer před spaním mě napadl úžasný námět na článek. Filmy, které mě strašily v dětství tak, že jsem kvůli nim nemohla usnout a v noci jsem měla problémy chodit na záchod, protože byla tma a byl daleko. Takže jsem si přivolala svá strašidla a měla problémy usnout.
 
Výborná záležitost byly vzdělávací filmy ve škole. Dopravní o tom, jak děti umřou, když blbnou, kde nemají a o drogách, kde nám naservírovali mrtvolu na skládce. Z toho jsem měla bobky pěkně dlouho.
 
Na jednom kroužku nám pustili horor. Určitě to byla strašná blbost a dneska by mě to asi nevyděsilo, ale dodneška ho mám v paměti. Bylo to nějaké ženě, která vysávala energii z lidí, až z nich zbyly jen kostry a pak tam byl nějaký chlap, co se do ní zamiloval a skončilo to tak, že probodl mečem ji i sebe.
 
Další děs byla vraždící panenka Chucky. Děsím se neživých věcí, co ožijou. A Chuckyho s tím jeho šíleným ksichtem se bojím pořád.
 
Pak film Čarodějky s Anjelicou Houston, jako paní všech čarodějnic. Malý chlapec žije s babičkou, která mu vypráví o čarodějnicích, které žijí mezi námi, nenávidí všechny děti a jak je poznat. Náhodou přijedou na prázdniny do hotelu, kde se koná sjezd čarodějnic. Bylo to tak děsně strašné, protože jenom jeden kluk věděl, že hotel je plný čarodějnic a věděl, že ostatní lidé kromě jeho babičky mu to samozřejmě neuvěří. A vrchol hnusu je, když si Anjelica Houston sundá svůj obličej a paní čarodějnic ukáže svou pravou tvář.
 
Nakonec to nejlepší. Pohádka Jamamba. Fakt jsem byla ráda, když jsem na csfd zjistila, že nejsem zdaleka sama, kdo z ní byl vyděšený. Odehrává se v Japonsku, jsou tam papírové kulisy, herci jsou srandovně nalíčení. Jamamba je stvoření, které se v noci toulá krajem a koho potká, toho zabije. Hrála ji Jaroslava Adamová, která působí děsivě i v civilu, ale tam teda byla hrůzostrašná.
 
Vyju hlady, vyju hlady,
žeru lidi, psy i hady,
kdo mi padne do drápů,
toho rozsápu.
 
 

2 komentáře:

  1. Na Jamambu psal kdysi recenzi jeden kolega z horror.cz.:D A vlastně když už na tuhle stránku vzpomínám, tak mi také vytanulo na paměti, že jsme kdysi hlasovali, právě poté, co jsme měli menší debatu o pohádkách, o nejstrašnější český horor... V první pětce byly až na jednu výjimku samé pohádky.:D A tou jedinou výjimkou byla samozřejmě Studna z Majora Zemana. Skončila druhá a na prvním místě byla s naprostým přehledem Panna a Netvor.
    A kdybych měla mluvit sama za sebe, co pro mě jako pro dítě byly ty nejhorší horory, tak Zlatovláska a Tři Veteráni. V případě Tří Veteránů je myslím jasné proč, každé druhé dítě kvůli tomuhle filmu dlouho odmítalo jíst jablka, aspoň soudě podle mé zkušenosti...:D A u Zlatovlásky jsem se závěrečné scény královy smrti bála tolik, že jsem nutila mamku vypínat televizi už půl hodiny před koncem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Studna, to mám taky husí kůži a kromě Panny a netvora byla ještě hrozná pohádka Deváté srdce.

      Zlatovláska a Tři veteráni mi jako horor nepřišly. :)

      Vymazat