čtvrtek 25. dubna 2013

Honí se mi hlavou


Pro ana blogy se staly tak trochu mojí úchylkou, pořád je pročítám, dokonce si dělám seznam a čekám, která si uvědomí, že je to blbost, nebo která znenadání zkolabuje a blog zůstane mrtvý.

Některé dívky jsou opravdu anorektičky, vidí se tlusté a chtějí pořád hubnout a nechtějí, aby si jich okolí všímalo.

Pak jsou většinou ty, které si myslí, že tím, že zhubnou, je lidi začnou mít rádi a budou si jich více všímat. Budou se zajímat, jestli vůbec jedí a budou mít o ně starost. Jsou takové, které si schválně kupují velké hodinky a kabelky, aby vynikla jejich drobnost. Mají radost z toho, když se je v autobuse bojí žena požádat o pomoc s kočárkem, vypadám tak křehce jupíí… Až se jim jednou z kabely zlomí ruka, chci vidět, jak budou jásat.

Představy této slečny o dietě mě přivádějí k šílenství, zvláště, když si dá jako thinspiration fitness holky, které by v životě nemohly takovou postavu, kdyby jedly jako ona.


Rohlíková dieta tu ještě nebyla:

Snídaně: nic
Svačina: 2 rohlíky (700 kj)
Oběd: nic
Svačina: francouzské brambory (3800 kj)
Večeře: nic
2. večeře: nic
hodnocení: :( 0 % a zřejmě nemusím uvádět proč...
 
Svačina: 2 rohlíky (700 kj)
oběd: nic
Svačina: brambory (120 kj), sýr (400 kj), rajčátka (60 kj)
Večeře: nic
2. večeře: nic
hodnocení: 40%
 
Snídaně: nic
Svačina: rohlík (250 kj)
Oběd:nic
Svačina: rohlík (250 kj)
Večeře: nic
2.večeře: nic


hodnocení: 90% :)

 Ještě se za to chválí?!  Má vůbec v té hlavě mozek?
Většina holek má jako cílovou váhu nastavenou 45kg, ideálně 40kg.  Všechny chtějí zhubnout do plavek. Holky, pokud se vám to podaří, rozhodně nechoďte na koupaliště, pokud se vás sejde víc na jednom místě, lidi budou prchat v hrůze, že zombie vylezly z hrobu.
Snad se neurazí, když sem dám odkaz jedné anorektičky, která se léčí a dokázala přibrat 11 kg, takže váží 36kg. Takhle to totiž většinou skončí.
 
Je opravdu rozdíl mezi anorektičkou a pro ana pipkou, která propaguje anorexii jako životní styl, dává si na blog pomilionté trapný Ana dopis, návody na anorexii, potom jak ji skrývat a články o knížkách jako je Vím, jak chutná vzduch. Absolutně děsivá knížka, kde autorka popisuje, jak v nemocnici vypadala jako kostra, bolely ji klouby, protože jí kosti dřely o sebe, měla proleženiny, všechny mladé sestřičky měly z jejího zjevu hrůzu a pod tím je komentář, jaká je to nádherná kniha. Četla to vůbec?! Panebože!! Chápete to někdo?
I když dneska bych se asi neměla divit, nejvíc návštěv mají většinou blogy, na které autorka hodí pár fotek stejné věci nebo sebe, ale z různého úhlu a z jiného přiblížení a všichni jásají a chválí, protože se nemusí zatěžovat čtením.
Náhodou jsem narazila na blog http://chcizapomenout.blog.cz/
Mladá dívka, která si prošla anorexií, sebepoškozováním, léčebnou a pokusem o sebevraždu, protože zažila opravdu brutální znásilnění.
Znásilnění. Jenom jedno slovo. Dokáže jedno slovo vyjádřit tu hrůzu a strach o život? A ty příšerné pocity a výčitky potom.
Co tím vším chci říct? Co já vím. Hlavou se mi honí všechno možné. Jak se všichni honí za dokonalou postavou a přitom ve vteřině můžou přijít o budoucnost jako Verča.
Co když budou mít autonehodu, přijdou o nohu, skončí na vozíku nebo budou mít jizvy? Nikdo neví, co bude zítra. Pak budou moct jenom myslet na to, jak byli blbí, když měli všechno a přitom to neviděli.
 
Abych nekončila tak depresivně. Tohle video mě pobavilo a v některých věcech má pravdu.
 

5 komentářů:

  1. Vím,že jsem ti dlouho neodpověděla na tvoje komentáře..Nikdy nepochopíš,co se mi honí hlavou.I já jsem to nechápala,když jsem dříve slyšela o anorexii.Nechápala jsem,jak to, že ty holky nechtějí jíst,vždyť jídlo je tak dobré! A teď? Jsem stejná,mám strach z každé kalorie navíc, mám strach i z té čokolády.Vím,že to není normální,ale nic jiného dělat nemůžu.Asi se divíš.Ale jakmile budu mít 43,začnu jíst a dostanu se na 46-47 kg.Tak to prostě bude..klidně si pořád klepej na čelo, pořád mi nadávej,nic nezměníš..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti nechci nadávat. Jsou to jen zoufalé pokusy pomoct ti, i když o to asi moc nestojíš. Je těžké dívat se, jak se mladý člověk ničí a opakuje ty samé chyby, kterých se dopustili ti před ním.

      Já vím, že ty jsi nemocná. Máš to prostě v hlavě a proto ti pomůže jenom psycholog, jenom když budeš chtít. Máš celý život před sebou...

      Pořád budeš snižovat váhu, 43 kg ti nebude stačit, pak si řekneš, že si uděláš ještě malou rezervu, abys nepřibrala zpátky tak rychle a tak dál a pořád si budeš připadat tlustá, protože to tak máš nastavené v hlavě.

      Vymazat
    2. Řekla jsem to rodičům. Stejně na mě poslední dobou pořád tlačili,chtěli mě odvézt k doktorce a pak do výkrmny.K tomu nevidím důvod,opravdu nejsem chodící kostra. Nejsem tlustá,potřebuji zpevnit.No,jak jsem to řekla rodičům, vycouvat se z toho už nedá,začnu se léčit. Nepotřebuji přibrat,chci si to vyléčit v hlavě.Mám nový blog,který mi pomůže se postupně dostat do zdravého životního stylu.Chce to ale čas. Nemůžu začít po skoro měsíci na 500 kcal začít jíst za normálního člověka.Chci s vyhnout JoJo efektu.Začnou přidávat pomalu. Tady je můj blog http://outofanorexia.blogspot.cz ,můžeš sledovat mé pokroky.:)

      Vymazat
  2. Je pravda, že hrát si na anorexii není žádná legrace, proč vlastně toužit být nemocná? Je to od nich opravdu infantilní, ale nejhorší je, že je to k té nemoci může skutečně dohnat, což je opravdu hrůzn představa.
    Můj názor na toto téma si můžeš přečíst v jednom z mých článků. Budu ráda, když se podělíš o svůj názor x)
    http://lokinairabbitgirl.blogspot.cz/2013/04/pro-ana.html

    OdpovědětVymazat
  3. Jedna z mých hodně blízkých kamarádek do toho spadla. Nikdy nepochopím, jak jim to probíhá v hlavě a nikdy nepochopím důvod té anorexie. Ty holky jsou hloupé, že se do toho nechají spadnout. Já zastávám názoru, že každý je svého života strůjce. Když si ten mladý člověk chce nechat zničit život, tak si za to stejnak může sám. Možná to zní krutě, ale je to tak. Chodit za kamarádkou do psychiatrické léčebny pro mě bylo taky krutý. Koukat se na ní, jak se mi ztrácí před očima. A možná to, jak viděla, že ubližuje všem svým přátelům jí pomohlo se postavit znova na nohy. Díky bohu .. a teď už si neplete hubnutí se zpěvňování postavy. Jí zdravě a cvičí. A rozhodně si tím neubližuje než držet nějaký hladovky ..

    OdpovědětVymazat